Ik heb 2 jaar bij DPG Media gewerkt als Motion Director. Dit was na een freelance periode van 3 maanden. Ik werkte in een klein team van veelzijdige en vaardige aanpakkers en samen dienden wij als een intern media bureau voor de online merken van DPG. Daaronder vallen: Tweakers, Independer, VTwonen, Autoweek, Intermediair, Ouders van Nu en nog enkele anderen.
Daarbij heb ik ook wat buiten de lijnen kunnen kleuren door te helpen bij het AD en Donald Duck. Ik heb in mijn tijd bij DPG Media concepten bedacht en uitgewerkt. Variërend van tv-commercials tot narrow casting, logo animatie, social posts en designs voor print. Daarnaast heb ik ook stagiairen geselecteerd en begeleid.
Tijdens mijn dienstverband bij DPG Media heb ik een cursus Expressions gevolgd waarmee ik properties in After Effects kan automatiseren, en een cursus VFX. Beiden hebben mij creatieve opties gegeven die tevens schaalbaar kan zijn. Onderstaand enkele projecten waar ik aan gewerkt heb.
Met veel plezier heb ik animaties en printwerk mogen maken voor Independer. De illustraties zijn gemaakt door Chris den Oude, audio en voice-over zijn verzorgd door Dave Albers.
Logo animatie/whipe die gebruikt wordt voor video uitingen, waaronder tv commercials.
45 sec spot voor de cybersecurity verzekering, deze is tevens opgeknipt in meerdere kortere spots die elk afzonderlijk ook ingezet zijn.
15 sec variant voor de veilig online verzekering.
Explainer voor het vinden van- en overstappen naar de energieleverancier die bij jou past.




Print campagnes
Voor de Independer Zorgverzekering-keuzehulp heb ik meerdere spreads ontworpen die in vele kranten en in het Veronica Magazine gedrukt zijn. Gecombineerd, zijn ze 4.8mln keer afgedrukt.
Online video voor de back-to-school campagne van Tweakers.
Voor Intermediair was een barter-deal beschikbaar dat ruimte bood voor tv-reclame. Dit was echter op zeer korte termijn. Samen met Dave voor het script en de audio, heb ik deze TV-commercial in één week ontwikkeld.
TVC voor Intermediair
E-mail signature animatie voor medwerkers van de online merken van DPG Media.
Concept voor het Donald Duck magazine, dat meer presence op Tiktok wilde. Dit zou als template kunnen fungeren voor een dagelijkse strip.
Deze narrow casting video werd getoond op schermen aan de pomp en bij de kassa van Avia tankstations. Het zijn geanimeerde stills en stock video van Pexels.