Als ontwerper was ik verantwoordelijk voor een grootschalige printcampagne die tot doel had bezoekers van de drukste plekken in Amsterdam te inspireren tot beter gedrag. De campagne richtte zich op zo’n beetje alle iconische locaties in het centrum zoals het Rembrandtplein, Leidseplein, Rokin en de Wallen. Mijn bijdrage bestond uit het ontwikkelen van een visuele stijl en die te gebruiken om diverse visuele elementen uit te werken, waaronder posters, lantaarpaal-banieren, grote borden, straatstickers, polsbandjes en bierviltjes.

Met een doordachte stijl en illustraties heb ik een consistente visuele identiteit gecreëerd die de boodschap van verantwoord gedrag in twee talen (Engels/Nederlands) op een impactvolle manier overbracht. Het was uitdagend om deze boodschap op verschillende media te presenteren, en ik ben er trots op dat mijn ontwerpen ondanks de negatieve boodschap, toch positief zijn ontvangen door de plaatselijke uitbaters, de bewoners en de bezoekers. De campagne was gepland voor 6 maanden maar is ruim 1,5 jaar blijven hangen.

Bekijk hieronder enkele hoogtepunten van de campagne, waarbij mijn ontwerpen een belangrijke rol hebben gespeeld in het overbrengen van de boodschap en het creëren van een positieve impact op de bezoekers van deze populaire Amsterdamse plekken. Deze campagne is ontwikkeld samen met Orange Owl.

Projectdetails:

  • Locaties: Rembrandtplein, Leidseplein, de Wallen, en meer.
  • Mediums: Posters, lantaarnpaal banieren, abri’s, spandoeken, borden langs de grachten, straatstickers, polsbandjes, bierviltjes.
  • Doel: Bezoekers aanmoedigen tot verantwoordelijk gedrag op drukke locaties in het centrum van Amsterdam.
  • Mijn rol: Conceptontwikkeling, illustraties, visuele uitingen.